Thursday, December 27, 2007

Masa raya haji...

Tragedi mlm raya...
nak citer skit pasal anak bujang kita nie.. Amirul
gambar nie diambil masa petang raya haji.. belakang umah MIL... time nie blum berlaku lg kisah tragis tu..huhuhu
lepas amik gambar nie.. aku kemas2 utk balik ke rumah di Ulu Tiram.. sampai umah dekat magrib mak abah masih lum lg pergi umah member haji derang.. Ooo lepas magrib bru gi...
Pas mak dan abah keluar.. dtg serombongan saudara abah dr bukit tiram dan s'pore huhuhu jenuh aku melayan.. tp best ramai dtg.. sib baik masak lauk raya banyak hehehe.. x terbuang lah kiranya.... hampir kul 10 mlm bru mak dan abah balik.. derang borak2 jap salam dan balik.. fuhhh lega.. turn kemas dapor + aku siapkan anak2 yg blum sempat mandi hehehe lepas derang aku siapkan.. pesan kat hubby suh tgok anak2 dlm bilik.. derang nie suka main kejar2... hubby duk kusyuk tgok police sentry lakonan jackie chan... turn aku nak mandi lak... bru nak tadah kepala bawah shower... aku dengar bunyi bdentummm.. cepat aku capai towel buka pintu bilik air tgok amirul dah tbaring... huaaa kepala dier thantuk lantai... kelamkabut hubby kita.. dahi dier timbul bola golf huhuhuhu... ishh tempat yg sama b4 nie dier jatuh... sib baik dier nangis klo tdiam mau pengsan aku.. cepat2 tuam air panas... + sapu air musoffa sambil berselawat... huhhuhu aleya dah tdiam kat tepi.... huishhh aku nie pantang klo anak jatuh2 nie.. takut apa2 lak.. alhamdulillah jap jer dier recovered pas kena tuam... ligat balik dier..ish..ish..ish.. tp risau jgak buat nyer tiba2 muntah.. hubby aku siap call cousin dier yg HA kat GHSA,JB... klo apa2 cepat bwak gi Hospital dier pesanlah...
tragedi ahad 23/12/2007
perkara nie pon kita x bleh jangka... petang dlm kul 3 lebih... aku ajak hubby dan anak 2 gi jenjalan Jusco tebrau city... sempatlah pusing sambil mkn donut + aiskrim BnR... lepas dah puas pusing bru lah nak singgah kat bhgn pakaian kanak2.. hubby aku bwak derang tgok mainan... aku sempat amik wet tissue.. jeling baju amirul dpt sepsang.. bru nak jeling baju aleya.. hubby aku dah panggil... naper?? aku tanya.. Ma.. amirul jatuh lg.. jatuh dr trolley.. huaaaaa mulut aku bising lg.. cepat2 aku bayar... tgok amirul dah terdiam.. dier nangis jap jer.. pipi dier tersembam dulu kat lantai.. uwaaa dah x ensem anak aku... trus bwak gi klinik.. doc check x der apa2.. juz nasihat berjaga2lah.. budak time mcm nie mmg lasak... huhuhuhu... balik tuam dgn air panas jgn bagi bengkak... hemmm dier ligat balik...
tragedi mlm krismas...
main kejar2 dgn aleya... x pandang depan.. tiba2 trus langgar tiang kayu sebelah pintu.. huhuhu benjol lg belah kiri lak..huhuhu dah timbul tanduk... sib baik skit jer... ligat balik huhuhuhu...
sekarang dah recovered balik... lebam dah kurang.. alhamdulillah.... :)

No comments: