Tuesday, September 15, 2009

Ya Allah... Kuatkan semangatku...

Ya.. Allah berilah keajaiban pada bayi kecil ku.... Kaulah maha penyayang dan maha berkuasa... Amin....

Semalam.. hari ke 5... mcm biasa mama akan mhantar bekalan susu utk Aidil dlm jam 2 petang... time nieh mmg mama akan tserempak dgn feeding time dier... biasa b4 nurse bg susu.. derang akan myedut klua kahak dan benda yg x hadam... biasa akan klua lendir n baki susu yg x hadam.. tapi semalam klua darah lah plak... mama dan baba tkejut... nurse trus panggil doc.. sib baik doc ada dkt2 area situ... doc ckp maybe gastric.. mama tanya doc naper.. doc ckp baby pramature niehh usus perut dier nipis n mudah tluka... tapi mama dh rasa x sedap hati sangat2.. mula2 mama bleh tahan lagi sedu di hati.. tapi bila tgok derang cuci perut Aidil.. mama dah x tahan.. mama trus nangis kat situ jugak.. baba cuba pujuk mama... baba pon sedih..

Lepas derang cuci perut Aidil.. Aidil kena posa.. tapi derang still drip air + ubat... derang ckp tgoklah mlm nieh.. klo ok.. mlmtd mama x senang duduk.. ckp jgk dgn baba.. nak tgok Aidil kat HSI.. tp baba keja mlm.. tgu esok jerlah baba ckp.. mama diam...

Dlm kul 10mlm.. lepas baba gi keja.. mama citer kat mak mama... mcm nak tgok Aidil... mcmanalah keadaan dier... mak mama suh tggu abah mama balik terawih... nnt minta tlg abah hantarkan kejap... rasa riang dihati mama... dlm kul 10.30 mlm.. mama n abah mama trus gi HSI... sampai sana tgok Aidil tgh sedap tido... kejap2 tkejut.. maybe disbbkan wayar2 yg melekat ka tubuh dier... mama tanya dgn nurse yg btugas.. Aidil dh myusu... blum.. doc suh posa sbb sok pagi nak xray perut dier... huhuhu sedih mama.... then mama ckp2 dgn Aidil bg dier semangat... usap dier... hemmm mama tgok dier mcm tahu dan mgerti jer... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Ya.... Allahhh bagilah keajaiban pada bayiku......

6 comments:

Nurul Aznil said...

Salam,

moga Allah bagi kekuatan mental dan fizikal for you, your family and of course your little hero...

nurul said...

ana, sabar yer... moga allah beri dia kekuatan utk teruskan perjuangan.. aku pun sebak baca entry ko nih.. huhuu....

adha said...

alys
ko kena kuat wei... dia tgh berjuang untuk hidup.. ko kena bg semngat kat dia.. dia perlukan ko saat2 mcm ni..

** aku lupa nk bg tau.. perut dia tak matang lgik. dia tgh sesuaikan keadaan dia.. so jgn la risau2..

Mama Nafis said...

del..ko kasik semangat lebey2 sket kat alys..yela klu aku kat tmpt dia pon aku macam tu..

alys..aku cuma leh doakan anak ko lekas besar dan sihat amin

Mutiara Hati... said...

thanks semua.. Aznie.. nurul.. del.. mala..
Alhamdulillah. hari nie aku gi tgok die.. nampak ok... tp sian kena posa lg...huhuhu turun lg 2gram...

FiYa CorNer's said...

Alys,
Ko kena kuatkn semangat ye!Biasalh bb premature x kuat lg.As bb boy,of course dia kuat.Ko kena rajin2 bg dia semangat.Aku doakn semoga bb ko cpt mbesar & sihat walafiat.Amin!

Ko tu pun kena jg kesihatan tau!

AZIE aka elle1011